Serviciu clienți

  • Program de lucru

    Luni - Duminica

    9:00 - 21:00

  • Contacte

    (+373) 22 837-155 (Call center)

    support@bpay.md

Întrebări frecvente despre site-ul BPay.md

1
Pentru ce trebuie identificarea?

Dacă doriți să aveți acces pe deplin la toate opțiunile care sunt accesibile pe site-ul Bpay.md trebuie să vă confirmați identitatea pe baza unui document. Documentul poate fi: buletinul de identitate, pașaportul biometric.

2
Cum să fac transfer pe card în MDL?

Dacă doriți să efectuați un transfer bancar în MDL trebuie sa aveți un cont identificat în sistemul BPay.md. Pentru a efectua transferul trebuie să intrați în cabinetul personal unde accesați "retrage" și alegeti serviciul "transfer bancar MD". Transferul se efectuează dupa codul IBAN direct în contul dvs. bancar.

3
Cum să transmit solicitare pentru identificare?

Pentru a transmite o cerere de identificare a contului Bpay trebuie să accesați cabinetul personal a contului dvs. BPay.md unde veți urma link-ul "Eliminarea Restrictiilor" pentru a selecta o metodă ce permite identificare contului BPay.md.

4
Cum pot schimba parola?

În caz că nu cunoașteți parola de la contul Bpay și nu puteți gestiona contul, puteti sa resetati parola cu ajutorul email-ului care l-ați indicat la înregistrarea contului. Email-ul care l-ati indicat la înregistrare trebuie să fie confirmat.

5
Unde pot extrage banii din cont?

Extragerea numerarului se efectuează la officile BPay, prin terminale Cash-Out sau ATM.
Deschide harta

6
De ce persoanele care nu au împlinit 18 ani nu pot trece identificare?

Capacitatea deplină de exercițiu începe la data cînd persoana fizică devina majoră, adica la împlinirea vîrstei de 18 ani. Respectiv, persoanele care nu au împlinit vârsta de 18 ani nu pot beneficia de serviciile de plată și/sau de emiterea monedei electronice. Art. 26 alin. (1) Cod civil al Republicii Moldova (https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=122982&lang=ro)

7
De ce platitorii de webmaney, ЮMoney trebuie sa se identifice?

Alimentarea portmoneelor electronice este imposibila pentru clientii anonimi. Conform procedurei interne sistemul de plata trebuie sa identifice platitorul.

8
Am uitat PIN-ul. Cum îl pot restabili?

Codul PIN poate fi restabilit în cabinetul personal la «Modificare PIN» unde trebuie să compuneți un cod din 6 cifre și să-l confirmați cu codul OTP care va fi expediat într-un SMS la numărul dvs. de telefon.

9
De ce nu este posibilă suplinirea contul bpay cu cardul?

La momentul de față sunt probleme tehnice referitor la alimentarea contului Bpay cu ajutorul cardului bancar. Administratorii noștri lucrează la hotărîrea problemei. Pînă la rezolvarea problemei date, puteți alimenta contul Bpay cu ajutorul cardului bancar dacă dispuneți de e-Banking în banca dvs. Mai multe detalii referitor la alimentarea contului cu ajutorul aplicației e-Banking obține urmînd link-ul : https://blog.bpay.md/ro/transfer-bancar-bpay-2/

10
Cum să suplinesc contul din altă țară?

Pentru ca sa alimentati contul de peste hotare, trebuie sa intrati in cabinetul personal Bpay dupa care sa alegeti rubrica «Incarcarea contului» dupa care o sa apara lista cu serviciile prin care puteți alimenta contul. Dvs. aflîndu-vă peste hotare puteti alimenta contul prin transferurile internationale de timp Ria, transfer bancar dintr-un cont UE, MoneyGram, UPT. În caz că aveți un card din Marea Britanie la fel puteti alimenta contul prin serviciul «Transfer bancar din Marea Britanie».

Întrebări frecvente despre terminalele de plată MMPS

11
Ce fac dacă am încurcat numărul contului sau serviciul?

In caz că la achitarea serviciului a fost introdus greșit numărul contului sau serviciul a fost selectat incorect, trebuie ca plătitorul să se apropie la oficiul central BPay.md pentru a scrie o cerere in forma liberă. La cerere se anexează copia buletinul și bonul emis în urma operațiunii declarate în cerere. Cererea se examinează timp de 24 ore lucrătoare.

12
De ce la achitarea serviciilor comunale nu s-au transferat banii dacă nu este achitată suma integrală?

Cînd se efectueaza plata la terminalul de plata dumneavoastra pe chitanta aveti un «Invoice» stabilit de catre serviciul comunal. Din această cauză ei primesc doar suma integrală, care este indicata pe factura dvs.

13
Am gresit nr contului, ce sa fac? Unde sunt banii mei?

In cazul in care a-ti gresit contul mereu puteti sa telefonati la serviciul clientel la numarul de telefon : +373 22 837 155

14
Cum pot sa folosesc restul care a ramas dupa achitare?

Dacă va rămas rest pe bonul de plata îl puteți folosi numai la terminalele de plata Bpay sau pe site-ul nostru official Bpay.md. Pentru mai multe detalii urmati linkul : <a href="https://blog.bpay.md/ro/modul-de-utilizare-a-restului-din-platile-efectuate-la-terminal/">https://blog.bpay.md/ro/modul-de-utilizare-a-restului-din-platile-efectuate-la-terminal/</a>

15
De ce terminalul nu oferă bonul de plata după primirea banilor?

În unele cazuri este posibil ca terminalul sa ramînă fără hîrtie la printer și din această cauză nu poate elimina bonuri de plată.

16
Cum pot să primesc bonul daca terminalul de plată nu la oferit?

În așa caz puteți telefona la serviciul support pentru a primi un bon in format electronic, sau sa primiti bonul in original de la alt terminal Bpay, dupa codul tranzactiei care il puteti solicita la serviciul support clientel.

17
De ce bancnota de 50 s-a citit ca 10?

Conform bancnotelor noi care au fost emise de banca națională, softul terminalelor de plata nu a fost reinoit la timp. In caz ca bancnota a fost perceputa gresit, mereu va puteti adresa la serviciul clientel pentru a rezolva incomoditatea creata.

18
Am achitat factura dar mia venit datorie , de ce?

Cel mai probabil ați efectuat achitarea cu un pic de întîrziere, cînd factura cu datorie era deja tipărită. În așa cazuri, pentru mai multe detalii, vă adresati direct la prestatorul de servicii.

19
Ce să fac dacă am făcut greșit plata pentru Taxa de drum sau Vinieta automobilului?

Pentru a anula plata gresita, trebuie sa efectuati o plata corecta pe baza carea ve-ti putea amina plata incorecta. Numai decit sa lu-ati legatura cu serviciul clientel, pentru a fi posibil de aminat plata in termenul indicat de compania MPAY.

20
Terminalul nu a citit banii, ce sa fac?

Motivele că terminalul nu a citit bancnota pot fi următoarele: bancnota era deteriorată, falsă sau a căzut alături de banda magnetica. În cazurile enumerate trebuie să luați legătura cu suportul pentru a verifica informația.

Întrebări frecvente despre MIA

21
Ce este sistemul MIA?

MIA este un sistem pentru efectuarea transferurilor instant de fonduri prin numărul de telefon între clienții diferitelor instituții financiare (prestatori de servicii de plată și bănci) din Republica Moldova prin intermediul aplicațiilor mobile.

Sistemul MIA este creat și administrat de Banca Națională a Moldovei și utilizează standardele moderne de siguranță și securitate.

Sistemul MIA este disponibil fără întreruperi (24/7/365), iar banii transferați sunt disponibili instantaneu în contul destinatarului.

22
Ce opțiuni de transfer sunt disponibile utilizând MIA?

În prezent, prin intermediul sistemului de plăți instant MIA, poți efectua următoarele tipuri de transferuri:

1) Transfer instant (P2P): puteți transfera bani direct de pe contul BPay la contul altei persoane, folosind doar numărul de telefon al destinatarului. Banii transferați vor fi disponibili pentru folosirea destinatarului în câteva secunde. Este simplu, sigur și rapid.

2) Solicitare de plată (RTP): Puteți primi instant un transfer în baza solicitării tale de plată transmise către plătitor. Banii vor ajunge în contul tău peste câteva secunde după aprobarea solicitării tale de plată de către persoana care va trimite transferul.

23
Cum poți activa MIA în aplicația BPay?

Nu trebuie să faceți nimic. Noi deja am conectat MIA la contul tău din BPay. Pentru utilizarea MIA trebuie doar să intri în aplicația mobilă BPay și să apeși butonul ”MIA”.

24
Сum începi să folosești serviciul MIA?

Pasul 1

Accesează aplicația mobilă bpay, și apasă butonul "MIA".

Pasul 2

Dacă dorești să trimiți un transferi P2P, apasă rândul ”Transfer instant (P2P)”. Introduce numărul de telefon al destinatarului, suma transferului și comentariul dorit. Apasă fie butonul ”Trimite prin BPay” fie butonul ”Trimite prin MIA”.

Pasul 3

Dacă dorești să trimiți o Solicitare de plată, apasă ”Solicitări de plată (RTP)”. Apasă butonul ”Creați o nouă solicitare”. Introduce numărul de telefon al destinatarului Solicitării, suma și comentariul dorit. Apasă fie butonul ”Solicită prin BPay” fie butonul ”Solicită prin MIA”.

25
Care este comisionul pentru plățile instant prin MIA?

Transferurile instant MIA sunt gratuite în limitele aprobate ale tranzacțiilor:

Suma minimă per tranzacție - 1 MDL

Suma maximă per tranzacție - 5,000 MDL

Suma maximă de operațiuni pe zi – 10,000 MDL

Suma maximă de operațiuni pe lună – 30,000 MDL

Comision - 0%

26
Ce trebuie să fac pentru a trimite/primi plăți prin număr de telefon?

Pentru a trimite bani prin sistemul de plăți instant MIA, apasă butonul ”MIA” pe pagina principală a aplicației BPay. În meniu, selectați "Transfer Instant (P2P)", alege numărul de telefon al destinatarului din agenda dvs. sau introduce-l manual, indică suma și trimite banii.

În cazul primirii banilor, totul se întâmplă automat fără necesitatea de confirmări, iar banii ajung în contul tău.

27
Ce tipuri de conturi se pot utiliza pentru transferuri și în ce monedă?

În sistemul de plăți instant MIA, poți utiliza orice cont curent în lei moldovenești deschis la o instituție financiară din Republica Moldova.

28
Cum să trimit bani de pe cardul bancar pe contul meu BPay?

În aplicația BPAY setează contul tău BPay ca fiind de bază, iar apoi, din aplicația băncii transferă P2P banii pe numărul tău de telefon. Banii vor ajunge automat în contul tău de la BPay.

sau

În aplicația BPay generează o solicitare de plată, selectează numărul tău din listă și trimite-o la numărul tău de telefon. Deschide aplicația băncii unde ai contul tău de bază pentru MIA și care ți-a eliberat cardul și acceptă executarea solicitării de plată. Banii vor ajunge instant în contul tău la BPay.

29
Ce este un cont de bază din sistemul MIA?

Orice utilizator poate folosi mai multe conturi în sistemul MIA. În fiecare aplicație a instituției financiare utilizatorul va indica anume care cont din această instituție financiară va fi folosit în sistemul MIA.

Dar, utilizatorul trebuie să indice in sistemul MIA care cont este contul de bază. Acest lucru se poate face în aplicația instituției, unde este deschis contul pe care îl vei seta ca fiind cont de bază pentru MIA.

Toate transferurile de la alte persoane și toate solicitările de plată vor veni implicit doar la contul de bază al utilizatorului.

Un număr de telefon mobil poate fi atribuit doar unui cont de bază în sistemul MIA.

30
Cum pot schimba contul meu de bază din sistemul MIA?

În orice moment și gratuit poți seta în aplicația BPay că acest cont va fi considerat contul de bază în sistemul MIA. Pentru aceasta:

Pasul 1

Intră în aplicația bpay și apasă butonul ”MIA”. Se va deschide meniul ”MIA Plați instant”.

Pasul 2

Apasă rândul ”Setarea contului de bază pentru MIA”. Se va deschide meniul ”Setări MIA”.

Pasul 3

Apasă butonul ”Primiți transferuri prin MIA în acest cont”. Se va deschide ecranul cu condițiile de utilizare MIA.

Pasul 4

Apasă butonul ”Conectează”. Se va deschide lista conturilor tale din BPay. Selectează contul dorit.

Pasul 5

Apăsați butonul ”Activează”. Se va deschide ecranul cu confirmarea setării contului de bază în MIA.

După aceasta, toate transferurile instant și toate solicitările de plată vor veni implicit la contul tău din BPay.